Nissens nieustannie rozwija ofertę zaworów EGR. Do wcześniej dostępnych pozycji, w ostatnim czasie dołączyły referencje sterowane silnikiem krokowym, a także moduł - chłodnica EGR z zaworem dedykowany do popularnych aut grupy VAG. Wszystkie zawory to fabrycznie nowe części, sprzedawane bez konieczności dokonywania zwrotu i oceny rdzenia. Na rynku jest zapotrzebowanie na wysokiej jakości zawory EGR – a Nissens wpasowuje się w potrzeby mechaników w tym zakresie
|
Rola i zasada działania
Układ recyrkulacji spalin (EGR) to system ograniczający powstawanie oraz emisję tlenków azotu (NOx) w silnikach spalinowych. Zawór EGR recyrkuluje część spalin, wprowadzając je do układu dolotowego, a tym samym ponownie do komory spalania. W efekcie ograniczana zostaje zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej. Dzięki temu procesowi obniża się temperatura spalania paliwa, a w konsekwencji, znacznie spada stężenie tlenków azotu (NOx) w spalinach.
Możliwe konstrukcje zaworu
- zawór sterowany pneumatycznie,
- zawór sterowany elektromagnetycznie,
- zawór sterowany silnikiem DC (prąd stały),
- zawór sterowany silnikiem krokowym,
- zawór chłodzony cieczą.
Co należy wiedzieć
- Zawory EGR operują w wysokich zakresach temperatur generowanych przez spaliny. Najczęstsze problemy z EGR wiążą się z nieodpowiednią jakością spalin i usterkami w układach powiązanych,
- Nadmierne osadzanie się nagarów/sadzy wewnątrz zaworu EGR to jedna z najczęstszych przyczyn jego usterek. Nadmierne zużycie oleju, a tym samym zanieczyszczenie procesu spalania, nieprawidłowa wentylacja skrzyni korbowej, usterki turbosprężarki, niewłaściwe paliwo i/lub nieprawidłowy wtrysk paliwa mogą prowadzić do nadmiernego zanieczyszczenia spalin, nawarstwiania się sadzy i ograniczenia zakresu otwierania/zamykania zaworu,
- W dłuższej perspektywie niekorzystnie na działanie zaworu EGR wpływa również sposób eksploatacji pojazdu (np. jazda wyłącznie na krótkich dystansach / niedogrzewanie silnika),
- Poza zwiększoną emisją tlenków azotu (NOx), nieprawidłowo działający zawór EGR może zaburzać proces spalania, powodując nieregularną pracę silnika, odczuwalną szczególnie na biegu jałowym. Usterki powodują zazwyczaj komunikaty rejestrowane przez ECU i diagnostykę OBD.
Odkryj różnicę z Nissens
- Wygodny produkt - bez dodatkowych opłat, bez kaucji i bez zwrotów starych części. Kompletne, fabrycznie nowe zawory EGR!
- Oferta i dostępność - atrakcyjna oferta produktów, obejmująca zawory dla najbardziej popularnych modeli aut, spełniających normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Zawory EGR sterowane pneumatycznie i elektromagnetycznie,
- Niezawodność i bezpieczeństwo - aby zapewnić prawidłowe dopasowanie i działanie, wszystkie zawory EGR firmy Nissens poddano kompleksowym testom obejmującym najbardziej kluczowe funkcje. Dzięki oferowanym przez Nissens zaworom EGR proces recyrkulacji spalin jest harmonijny, co gwarantuje niezawodność procesu spalania, a tym samym prawidłowe emisje spalin. Nasze kompleksowe badania zaworów EGR, obejmują następujące testy:
- ocena i pomiary kluczowych komponentów,
- test wszystkich funkcji zaworu,
- pomiar histerezy w przypadku zaworów EGR sterowanych elektrycznie,
- pomiar i monitorowanie kluczowych funkcji elektrycznych, między innymi rezystancji, cewki/czujnika położenia,
- kalibracja siłownika i kontrola charakterystyki liniowości aktywacji,
- test wibracji,
- test odporności na wysokie temperatury.
Więcej na www.nissens.com oraz https://showroom.nissens.com/pl/autumn2020/egr-valves/
|